Címke: krimi

Az érme két oldala – A TÉGLA (2006) kritika
Házimozi ajánló | 2021-04-03 | Szombati Zoli | 0

Martin Scorsese rendezéseire akkor is érdemes volt odafigyelni, hogyha kivételesen egy korábbi sikerfilm újrafeldolgozását készítette el, hiszen nála teljességgel ki lehetett zárni, hogy sablonos fércmű legyen az eredmény, vagy akár egyszerűen csak rutinból felmondja a leckét, azaz felesleges alkotás jöjjön ki...

Tovább
Elhanyagolt mestermű – SLEEPERS - POKOLI LECKE (1996) kritika
Klasszikus / Elfeledett | 2021-03-31 | Juhász Péter | 0

Vannak olyan filmek, melyek szépen teljesítettek anno a pénztáraknál, kiválóan értékelték a kritikusok, nagyszerű színészekkel és remek rendezéssel kerültek moziba, mégis elfeledték őket. Barry Levinson (Amikor a farok csóválja…, Esőember, Jó reggelt, Vietnam) rendezése egyike ezeknek a...

Tovább
A hatásvadász – CHERRY: AZ ELVESZETT ÁRTATLANSÁG (2021) kritika
Premier kritikák | 2021-03-22 | Faragó Tamás | 0

Nico Walker élete igazán filmre illik, megjárta a frontvonalat, szanitécként szolgált. Hazatérve viszont a borzalmak elöl a drogokba menekült. Végül bankrablásért elfogták és 11 évet kapott. A börtönben írta meg első regényét a félig önéletrajzi ihletésű Cherryt, ami hatalmas siker...

Tovább
The World is Yours – A SEBHELYESARCÚ (1983) kritika
Klasszikus / Elfeledett | 2021-03-07 | Szombati Zoli | 0

A maffia/gengszterfilm műfaja az ezredforduló előtt volt igazán elemében, elsősorban a '70-es évekre (Francis Ford Coppola révén), illetve a '90-es évekre (Martin Scorsese nyomán) datálható ez az aranykor. A köztes évtizedben volt ugyan egy kisebb "virtuális" hullámvölgy, de Brian De Palma ekkor is tartotta a frontot. A...

Tovább
A vér kötelez – A FRANCIA ŐRSZEM (2021) kritika
Premier kritikák | 2021-03-07 | Christian | 0

Olga Kurylenko főszereplésével érkezett meg a Netflix egyik új filmje, melyben a színésznő a francia hadsereg egy tagját formálja meg. A címben jelzett őrszemeket a róluk elnevezett Őrszem hadművelet során vetették be, Szíriában. Itt az egyik csapatnak a tagja a Kurylenko által megformált Clara, aki tolmácsként...

Tovább
A halál oka: dögunalom - ÖRDÖG A RÉSZLETEKBEN (2021) kritika
Premier kritikák | 2021-03-03 | Christian | 0

Az Ördög a részletekben tökéletes iskolapéldája annak, hogyan ne csináljunk krimit. Filmkészítőként vállalod, hogy valamilyen formában szórakoztatod, netán csak simán elgondolkodtatod a közönséged a filmeddel. Egy krimi esetén van egy épkézláb, de legfőképpen működőképes...

Tovább
Nappali féreg – FONTOS VAGY NEKEM (2020) kritika
Premier kritikák | 2021-02-25 | Faragó Tamás | 0

Az emberek imádják az antihősöket, legyenek azok vagány gengszterek, megváltásért harcoló rosszfiúk, vagy csak mocskos eszközöket használó igazságosztók. De van olyan, hogy főszereplő tényleg egy aljas féreg és az egyetlen pozitív tulajdonsága az, hogy tántoríthatatlan. Ilyenkor merül fel a...

Tovább
Nem vagy rendes – ÍGÉRETES FIATAL NŐ (2020) kritika
Premier kritikák | 2021-02-21 | Faragó Tamás | 0

Mindannyian ismerjük azt a klasszikus filmes felállást, hogy van egy alapvetően rendes srác, aki vicces, de nem bunkó, jóképű, de nem nőfaló, nyomulós, de nem ijesztő, de tényleg nem az? Ha valaki szimpatikus tényleg el lehet neki nézni mindent? Ez a srác már lehet creepy, követheti a lányt, megtudhat róla minden...

Tovább
Mindenkit megkísért - TETTHELY: A CECIL HOTEL (2021) kritika
Premier kritikák | 2021-02-13 | Turner | 0

A Netflix saját gyártású sorozatában mintha egy haunted-house fikció keveredne egy true crime sztorival, a különbség csak az, hogy bár feltehetően nem történt semmi természetfeletti, mégsem kielégítőek a válaszok Elisa Lam nagyon is valóságos halálával kapcsolatban. A Cecil Hotel igazi rejtély:...

Tovább
Sorozatajánló – KÁRTYAVÁR (2013-2018) kritika
Házimozi ajánló | 2021-02-07 | Szombati Zoli | 0

A hat (pontosabban öt és egy csonka) évados terjedelmű, hetvenhárom epizódot számláló Kártyavár amolyan példázatként emlegethető a sorozatok világában. Többek között érzékletesen lehet jellemezni általa, hogy mennyire fontos a kiemelkedő forgatókönyv és a jól megírt...

Tovább
A neo-noir fénylő ékköve – KÍNAI NEGYED (1974) kritika
Klasszikus / Elfeledett | 2021-01-17 | Szombati Zoli | 0

Faye Dunaway 80. születésnapja a hét közepére esett, így ennek apropóján, egy hirtelen ötlettől vezérelve most nekem is lehetőségem adódik írni arról a kiváló Roman Polanski klasszikusról, mely a műfajának egyik legbecsesebb darabja, és egyben az említett színésznő kedvenc saját filmje is....

Tovább
A királynő nyakéke – LUPIN (2021) kritika
Premier kritikák | 2021-01-10 | Christian | 0

A Netflix francia részlege elhozta a modern Arsene Lupin történetét, főszereplőnek pedig megtették a nemzetközi szupersztár Omar Syt, akinek karrierje továbbra is megállíthatatlanul robog előre. Arsene Lupin Maurice Leblanc regényhőse. Leblanc Sir Arthur Conan Doyle Sherlock Holmessza mellett alkotta meg Lupin figuráját, ám míg az angol...

Tovább
A Don új köntöst kapott - MARIO PUZO’ S THE GODFATHER, CODA: THE DEATH OF MICHAEL CORLEONE (1990) kritika
Házimozi ajánló | 2021-01-01 | Juhász Péter | 0

A klasszikus A keresztapa-trilógia utolsó kötete mai szemmel erősen vitatható dolgokat emelt be a történetbe. Sémáját tekintve a legnagyobb különbséget az első két film és a harmadik közötti szakadék jelenti. Francis Ford Coppola rendező egyetértett ezzel, a Paramount pedig bejelentette, a filmet teljes restaurálást...

Tovább
Széfrablás, apróbb malőrökkel – BANKI MELÓ (2008) kritika
Házimozi ajánló | 2020-12-30 | Szombati Zoli | 0

A heist-movie mint népszerű akciófilmes műfaj szórakoztató és izgalmas tud lenni, persze ebből sem készül túl sok olyan, amely az igazán kiemelkedő kategóriába tartozna: nálam a Szemtől szemben viszi a pálmát egyértelműen (Michael Mann a műfaj nagy öregje, korábban ő készítette az Erőszak utcáit is)....

Tovább
Az alvilág mélyén – FEDŐNEVE: DONNIE BRASCO (1997) kritika
Klasszikus / Elfeledett | 2020-12-26 | Szombati Zoli | 0

A '90-es évek derekára a gengszterfilm zsáner összes nagy rendezője (pl. Francis Ford Coppola, Martin Scorsese, Brian De Palma, Sergio Leone, Quentin Tarantino, Barry Levinson) már megalkotta mesterművét, volt aki többet is. Legrészletesebben természetesen az olasz maffia került terítékre, de az írek és a zsidók bűnszervezetei,...

Tovább
Az élet iskolájának rögös útján – BRONXI MESE (1993) kritika
Klasszikus / Elfeledett | 2020-12-25 | Szombati Zoli | 0

Visszatekintve, az 1993-as esztendő nagyon kiemelkedő évként került be a hollywoodi "történelemkönyvekbe", olyan minőségű terméssel, melyről manapság legfeljebb csak álmodozhatunk. Ilyen időtávlatban számos emlékezetes film minden további nélkül kiérdemelheti a klasszikus minősítést, köztük a...

Tovább
Pszichoanalízis mesterfokon - TUDHATTAD VOLNA (2020) kritika
Házimozi ajánló | 2020-12-07 | Juhász Péter | 0

Annyi manapság a sorozat, mint égen a csillag. A Netflix és az HBO világában hetente jelennek meg újabb szériák, melyek közül szerencsére egyre több az igazán jó alkotás, mostanság pedig egyenesen mesterművek jönnek sorra velünk szembe. A Hugh Grant és Nicole Kidman főszereplésével készült...

Tovább
A Mikulásnak is tele lehet a töke! – FATMAN (2020) kritika
Házimozi ajánló | 2020-11-26 | Juhász Péter | 0

A világ már nem a régi. Az ünnepek meghitt, békés hangulatát feldúlja a fogyasztói társadalom elvárása, a gyerekek elképesztő dolgokat kívánnak a fa alá, és ez bizony a Mikulásnak is alaposan betesz. Már nem úgy mennek a dolgok, mint anno. Kevés a süti meg a tej, a betevőre is éppen csak...

Tovább
Ha kinyílik Pandora szelencéje – AZ EMINENS (1998) kritika
Klasszikus / Elfeledett | 2020-11-22 | Szombati Zoli | 0

Bizonyára már minden filmrajongó hallott Bryan Singer nevéről, többek között az X-Men széria, illetve az újabban ellene felhozott elég ronda szexuális zaklatási vádak kapcsán (melynek következtében úgy tűnik, hogy "száműzték" is Hollywoodból). Filmes ténykedését tekintve...

Tovább
Gettónindzsák nyomában – AZ UTOLSÓ MŰSZAK (2012) kritika
Házimozi ajánló | 2020-11-07 | Szombati Zoli | 0

Az amerikai nagyvárosi zsarumozik egyik üde színfoltját jelentette David Ayer filmje a '10-es évek elején, mely tudatosan konstruált áldokumentarista stílusával mindenképpen egy érdekes, és meglehetősen egyedi kísérletnek bizonyult. (A főcím valóban utal a napi szolgálat befejezésére, de átvitt...

Tovább