által feltöltött bejegyzések

Partytúra – #TOP10 bulifilm
Cikkek | 2019-03-24 | Szabó Dárió | 0

Mi rejtőzhet egy tizenéves kora végét, húszaséveinek elejét taposó ifjonc fejében? Nos, a bulifilmek alapvetően akaratlanul is felteszik ezt a kérdést, de nem sok válasszal kecsegtetnek, inkább egy közhelyes és rendre kínos szembesítési jelleggel a tinédzserkor egy-két motivációját igyekeznek...

Tovább
Trón(f)osztás(?) – NEVERLAND ELHAGYÁSA (2019) kritika
Házimozi ajánló | 2019-03-19 | Szabó Dárió | 0

A személyességtől az általánosságokig. Amikor egy téma olyan módon kerül feldolgozásra, hogy ahhoz nem lehet semlegesen viszonyulni, akkor, bár morális problémák százával felmerülhetnek bennünk, mégis bizakodhatunk, hiszen tábor és ellentábor között lehetőség nyílik az...

Tovább
Falusi metál öniróniával – HEAVY TÚRA (2018) kritika
Premier kritikák | 2019-02-26 | Szabó Dárió | 0

Dacára annak, hogy a Heavy túra vígjáték besorolást kapott, egyáltalán nem mondanám olyan értelemben viccesnek, mint az általánosan vígjáték szóval felcímkézett alkotásokat. Viszont ez nem hibája, csak pontatlan rá a vígjáték szó, és talán nem is...

Tovább
Külső út / belső út – #TOP10 road-movie
Cikkek | 2019-02-23 | Szabó Dárió | 0

Aligha találunk hagyományosabb, kifejezőbb és hétköznapibb képet az útnál, vagy hatásosabb, célravezetőbb és kalandosabb életérzést az utazásnál. A klasszikus értelemben vett road-movie műfaj már az 1960-as évektől önállónak tekinthető (a nagy Hollywood Reneszánsz óta),...

Tovább
Kívül faék, belül Rubik-kocka – FEHÉR POKOL (2011) kritika
Házimozi ajánló | 2019-02-20 | Szabó Dárió | 0

Illusztris társaság (Liam Neeson, Frank Grillo – szereplők; Tony és Ridley Scott – a producerek között; Masanobu Takayanagi – operatőr, dolgozott később pl. a Spotlight-on is; és a 2009-es The Fourth Kind egyik producere a rendezői székben: Joe Carnahan). Felejthetetlen félelem, fokozódó feszültség, kedvező kritikák. A...

Tovább
Magyarázatok arra, miért került Mark Ruffalo Edward Norton helyére Hulkként
Hírek | 2019-02-16 | Szabó Dárió | 0

A Hihetetlen Hulkban még Edward Nortont csodálhattuk meg zöld izomóriásként, az első Bosszúállókban viszont már Mark Ruffalo lépett színre helyette. A Screen Rant tett egy kísérletet arra, hogy megfejtse, mi áll a dolgok hátterében. Nem mondhatnánk, hogy sikerrel jártak, pláne, mert két...

Tovább
Önismétlő expozíció – ALITA: A HARC ANGYALA (2019) kritika
Premier kritikák | 2019-02-14 | Szabó Dárió | 0

Amikor a mozi végén azonnal emlékeztetnek rá, hogy ennek a filmnek a forgatókönyvén Robert Rodriguez (a rendező) és James Cameron (az egyik producer és régi megálmodó, fő szorgalmazó) mellett Laeta Kalogridis is dolgozott, akkor valahogy nem akarsz hinni a szemednek. Főként, mert bár Rodriguez infantilizmusával tisztában...

Tovább
Személyes szembenézés – VIHARSZIGET (2010) kritika
Házimozi ajánló | 2019-02-13 | Szabó Dárió | 0

A Dennis Lehane azonos című kötetéből készült Martin Scorsese adaptáció – Viharsziget (2010) – bár a noir felől nézve nem tűnik elég invenciózusnak (az önmagunk után nyomozás zsánerével), mégis olyan stiláris, illetve formanyelvi megoldásai vannak, amik szavatolják a befogadónak azt, hogy...

Tovább
Két különc kóborlásai – TELJES NAPFOGYATKOZÁS (1995) kritika
Klasszikus / Elfeledett | 2019-02-09 | Szabó Dárió | 0

„Mentem, két öklöm két ronggyá rohadt zsebemben. A köpeny vállamon már eszmévé szakadt.” (Arthur Rimbaud: Kóborlásaim, részlet, fordította: Radnóti Miklós) Agnieszka Holland lengyel rendezőnő magától értetődően kínálkozó, ámde merész mozit álmodott meg....

Tovább
Mihez kezdünk a múlttal? – Történelmi drámák #TOP10-e
Cikkek | 2019-01-30 | Szabó Dárió | 0

Tágas műfaj Ha elhajítasz egy követ az online tér valamely filmeket listázó oldalán, jó eséllyel egy történelmi gyöngyszemen való koppanását fogod meghallani. Az is nagyon valószínű, hogy onnan a kő majd egy másik történelmi filmre pattan tovább. A filmiparban a történelmi műfaj a...

Tovább