Ben Palmer által feltöltött bejegyzések

Fagyos szentek – TÉLI SZÜNET (2023) kritika
Premier kritikák | 2024-02-20 | Ben Palmer | 0

Szerethetővé lehet-e tenni azt a karácsonyi filmet, ahol kivonjuk a képletből az ünnepre jellemző szirupos giccset és teret adunk egy olyan, sebzett lelkű emberek alkotta kényszeredett összezártságnak, melyről a legkevésbé se az idilli jelző fog elsőre eszünkbe jutni? Alexander Payne hat évnyi szünetet tartott alkotói munkájában,...

Tovább
Az emberiség alkonya – GODZILLA MINUS ONE (2023) kritika
Premier kritikák | 2024-01-04 | Ben Palmer | 0

A szörnyek királyát, a japánok által megálmodott kolosszális őshüllőt 70 éve szabadították a világra, kinek történetét ma már alaposan túlmisztifikálta Hollywood, s az eredeti film mondanivalója is alkotásról-alkotásra halt el az évek során. Ezzel párhuzamosan viszont a...

Tovább
Feltárni egy házasságot – EGY ZUHANÁS ANATÓMIÁJA (2023) kritika
Premier kritikák | 2023-12-18 | Ben Palmer | 0

A Cannes-i zsűri szívét már meghódította, mostanra pedig már hozzánk is megérkezett az év – nyugodt szívvel kijelenthető – legjobb drámája, melynek valódisága húsba maró, konzekvenciája pedig garantáltan megrendíti még a legedzettebb szíveket is. A francia rendezőnő, Justine Triet...

Tovább
Büszkeség és szabad oktatás – ELFOGY A LEVEGŐ (2023) kritika
Premier kritikák | 2023-11-22 | Ben Palmer | 0

Az ősz beköszöntével immáron a második olyan filmhez van szerencsém, mely neves fesztiválokat megjárva elismerések sorát gyűjtötte be, s az oktatási módszerek milyensége illetve egy rendszer ehhez való viszonyulása adja az események alapkonfliktusát. Aktuálisabb nem is lehetne, szajkózhatjuk ismét a...

Tovább
Tévedések áldozata – MAGYARÁZAT MINDENRE (2023) kritika
Premier kritikák | 2023-10-09 | Ben Palmer | 0

A magyar filmgyártás a rendszerváltás utáni idők kulturális mételyéből kilábalva második aranykorához érkezett a 2010-es évekre fordulva, s ez nagyban köszönhető az olyan, a nép egyszerű nyelvén szóló, mégis filmjeit költői módon megkomponáló kortárs tehetségeknek,...

Tovább
Múltunk, jelenünk, jövőnk – ELŐZŐ ÉLETEK (2023) kritika
Premier kritikák | 2023-09-20 | Ben Palmer | 0

Romantikus film. Két szó, amely esetében a nemek közötti különbözőség garantáltan ki fog ütközni minden alkalommal, hiszen a műfaj telítettsége miatt, mára már inkább vált egy olcsó stílussá a romantikus alkotások jelenléte, mintsem a művészi kifejezés egy igen intim és...

Tovább
Ha már nem álmodsz rózsaszínt – BARBIE (2023) kritika
Premier kritikák | 2023-07-21 | Ben Palmer | 0

A Mattel cég emblematikus termékét, lány generációk kulturálisan is meghatározó idolját, a feminista mozgalmat rózsaszínbe és flitterbe bújtatott plasztik bálványként megtestesítő, ám legalább ugyanannyira visszavető Barbie babát azt gondolom nincs az az ember, akinek be kellene mutatni. A...

Tovább
Van-e még hova fokozni? – MISSION: IMPOSSIBLE - LESZÁMOLÁS – ELSŐ RÉSZ (2023) kritika
Premier kritikák | 2023-07-10 | Ben Palmer | 0

Tom Cruise karrierjének másodvirágzása tagadhatatlanul akkor kezdődött, amikor saját hangját megtalálva és istenkomplexusa kiélésének táptalajt szerezve meglátta a helyes irányt a Mission: Impossible-filmek kiaknázhatóságában. Brian de Palma hideg hangulatú kémfilmjének stílusa már...

Tovább
Kegyetlenül kínos kémkaland – GHOSTED (2023) kritika
Premier kritikák | 2023-04-24 | Ben Palmer | 0

Létezik a filmeknek egy olyan csoportja, mely nem kap nagy hírverést, ígéretes a gárda, - a kamera mögött egy szerethető iparos, Dexter Fletcher, a főbb szerepekben egy már-már összeszokott páros Ana de Armas és Chris Evans, míg a szkripten a Deadpool filmek és Zombieland írói köszönnek vissza – mégis, ha egy...

Tovább
Üzlet bármi áron – AIR - HARC A LEGENDÁÉRT (2023) kritika
Premier kritikák | 2023-04-08 | Ben Palmer | 0

Jó sportfilmet készíteni nehéz. Jó sportfilmet készíteni pedig, ami csak érintőlegesen foglalkozik az aktuális játékkal, még nehezebb. Ben Affleck, aki már nem egyszer bizonyította, hogy rendező és forgatókönyvíróként tud igazán kiteljesedni most ismét magához fogta a gyeplőt, hogy...

Tovább
Létezésünk függvénye – A SZIGET SZELLEMEI (2022) kritika
Premier kritikák | 2023-01-26 | Ben Palmer | 0

Martin McDonagh, korunk egyik legegyedibb hangvételű alkotója az emberi jellem komplexitásának boncolgatására tette fel egész életét. Hol harsány és szabad szájú, hol csendesebb drámáin keresztül végigvezet minket azon a felismerésen, hogy az emberi lélek megroppanása, létünk...

Tovább
Múltam a jelenem – JÖVŐ NYÁR (2022) kritika
Premier kritikák | 2023-01-18 | Ben Palmer | 0

Egy váratlan öngyilkosság, egy megakadályozhatatlanul a tragikus végzete felé haladó fiatal lélek, s az utána maradt betöltetlen űr feldolgozása a témája Kárpáti György Mór második nagyjátékfilmjének, ám a bensőséges hangnem és az érzékeny megközelítés...

Tovább
Golden Globe 2023: Íme, a nyertesek listája!
Hírek | 2023-01-11 | Ben Palmer | 0

Az éjszaka folyamán lement az Oscar előszobába, a botrányoktól az utóbbi években nem mentes GG, mégis számos színész tiszteletét tette az eseményeken. Lássuk a kategóriák nyerteseit. Mozi: Legjobb film (dráma) : A Fabelman család Legjobb színésznő (dráma) : Cate Blanchett...

Tovább
(Ét)vágy gyötörte lelkek – BONES AND ALL (2022) kritika
Házimozi ajánló | 2023-01-10 | Ben Palmer | 0

Luca Guadagnino nem éppen a megalkuvó rendezők sorát erősíti. Alkotó szellemének nincs az a cenzor vagy korhatár besorolás, ami gátat szabhatna, éppen ezért tud olyan természetesen, tabuk nélkül beszélni akár egy szerelmi csalódás által való felnövés történetről, mely útnak...

Tovább
Tiltott szerelem –  A TITOKZATOS NŐ (2022) kritika
Premier kritikák | 2022-12-19 | Ben Palmer | 0

A koreai filmgyártás reneszánszát éli, még úgyis, hogy a talán az ország leghatásosabb rendezője, Park Chan-wook évekig nem jelentkezett új munkával, hogy aztán idén ismét magára vonja a reflektorfényt. Műve, A titokzatos nő ezúttal nem egy hangos bosszúfilm, vagy egy naturalista ámokfutásba...

Tovább
Egzisztenciális válságban – BARDO, EGY MAROKNYI IGAZSÁG HAMIS KRÓNIKÁJA (2022) kritika 
Premier kritikák | 2022-12-17 | Ben Palmer | 0

Minden rendező életében eljön egyszer az idő, hogy számos műve megalkotása után, megannyi élettapasztalattal a háta mögött, visszanyúlva a gyökereihez elkészítse pályafutása legszemélyesebb művét, mely inkább szól magához, mint a közönséghez: ilyen volt a Cuarón rendezte Roma,...

Tovább
A farm, ahol (nem) élek – PEARL (2022) kritika
Házimozi ajánló | 2022-12-12 | Ben Palmer | 0

A horror, azon belül pedig a slasher is átalakulóban van. Ez a tény mára már egyre inkább egyértelmű, az alkotók ugyanis elkezdtek többet látni az ilyen típusú filmekben, mint amit egykoron ez az alműfaj jelentett a 70-es, 80-as években. Ezen a téren a fű alatt érkező horrorok fenegyereke, Ti West jeleskedett a leginkább, akinek...

Tovább
A nők igazsága – AZT MONDTA (2022) kritika
Premier kritikák | 2022-11-19 | Ben Palmer | 0

A 2017-ben kirobbanó #MeToo mozgalom a Harvey Weinstein-botránnyal karöltve nem akármilyen lavinát indított el egykoron, melynek jótékony hatásairól, ellenben számos túlkapásáról is órákig vitatkozhatnánk… ám mai kritikánk témája inkább fókuszál az esetből...

Tovább
A remény gyilkosa – A MÁSIK NŐVÉR (2022) kritika
Premier kritikák | 2022-11-03 | Ben Palmer | 0

Tobias Lindholm a skandináv filmgyártás kevesebbet elővett gyöngyszeme, aki bár elsősorban arról ismert, hogy olyan filmek szövegkönyvét jegyzi, mint a provokatív Vadászat, vagy az életigenlés lendületét magánhordozó Még egy kört mindenkinek, azért rendezőként is igyekszik olykor megmutatni magát,...

Tovább
Pokolra nyíló ajtó – BARBÁR (2022) kritika
Premier kritikák | 2022-10-27 | Ben Palmer | 0

Ha alacsony költségvetésű horror készül fű alatt egy korábban leginkább hazájában ismert komikus színész rendezésében, mely aztán az előzetes kritikák tükrében egy több, mint ígéretes film érkeztével kecsegtet, akkor eszünkben juthat, a Tűnj el! című mozi és Jordan Peele...

Tovább